Tuesday, December 1, 2009

Nukilan Pertamaku

Dulu masa sekolah, tengok orang bercinta, aku pun nak bercinta....tak kisahlah cinta monyet ke beruk ke atau apa-ape je lah yang diaorang bagi nama. Bab cinta ni aku memang baik...tak pernah pun aku pegang tangan awek aku....tapi awek aku lak yang nak pegang tangan aku....ish-ish-ish aku kesain kat dia jadi terpaksa la aku pegang....ambik ati takut nanti merajuk pulak.....maklumlah awek lawa.

tapi tangan je, yang lain-lain aku tak pegang. tak macam budak sekarang....ish-ish-ish teruk betul berlambak kat youtube dan internet perangai bangang budak-budak sekarang. Kesian betul alu kat mak bapak diaorang....kalau tahu nak jadi hantu macam tu masa kecil-kecil dulu buang je kat lombong, dah besar menyusahkan mak bapak pulak.

Berbalik kepada cerita aku, memang kalau ikut gelora hati....kita nak buat macam-macam lebih-lebih lagi kalau lampu hijau....tapi aku bersyukur sebab aku masih dilindungi tuhan agar tidak melakukan kemungkarannya....syukur padaNya.

Kini aku dah kahwin, dan ternyata jodohku bukan dengan awekku.....coretanku akan bersambung di post yang akan datang....

No comments:

Related Posts with Thumbnails
4 5 6