Wednesday, December 16, 2009

Mudahnya kerja...

Kelmarin aku bawak anak pergi ke sebuah kelinik kesihatan, anakku tiba-tiba panas badan. Nak pegi klinik swasta, jauh la pulak. So pegi je la ke klinik kesihatan yang berada 200 meter je dari rumah.

Setelah mendaftar, maka dipanggillah ....aku tulislah dialongnye..
Pembantu Perubatan (PP): sakit apa?
Aku: badannya panas,batuk-batuk, deman agaknya?
PP : bila lagi?
Aku: semalam.
PP: (ambil terteskop test kat dada) dan bertanya umur berapa?
Aku : 1 tahun 4 bulan
PP: (belek nota kat meja tengok senarai ubat dengan umur) terus tulis jenis ubat...
Aku: konfius...betul ke PP ni...nak bagi ubat masih tengok panduan kat atas meja...ish.ish.. dah la tak buat pemeriksaan yang betul...

Itulah sikap Pembantu Perubatan di kebanyakan klinkik dan hospital kerajaan....macam mana masyarakat nak pegi hospital kalau macam ni sikap dan kualiti kerja diaorang...

Aku ...cukuplah sekali aku pegi klinik ini...pas ni tak mau dah kalau PP itu masih disitu.


No comments:

Related Posts with Thumbnails
4 5 6