Wednesday, June 1, 2011

Hadiah....

Tentu kita akan rasa gembira bila dapat hadiah kan, hari ni aku nak cerita sikit tentang hadiah yang aku tidak berapa suka dengan pemberian hadiah tersebut. Bukanlah tidak bersyukur...tapi rasanya kurang sesuai. Baru-baru ini sekolah aku ada membuat sambutan hari guru. Dua hari kami sambut, hari pertama acara pandang. Bermacam-macam acara yang dijalankan. Memang sungguh seronok, maklumlah setiap hari sibuk duk ngajar je mana ada masa nak main-main permainan tradisi. Dengan adanya sambutan tersebut dapatlah lupakan seketika penat dan lelah mendidik anak bangsa. Untuk hari kedua kami adakan acara dewan. Salah satu acara tradisi ialah pertukaran hadiah antara guru. Tahun ini dan tahun lepas aku tercabut guru perempuan. Aku seperti biasa kalau bab hadiah ni aku tak berkira sangat....maklumlah setahun sekali nak bagi hadiah kat cikgu...Aku pulak tak tahu siapa yang tercabut namaku. Sehinggalah hari tersebut barulah aku tahu rupanya salah seorang guru perempuan yang tercabut namaku...aku tak kisah siapapun yang tercabut namaku. Acara bertukar hadiah berlangsung...aku terima dengan hati terbuka...kotaknya cukup besar..tetapi agak ringan...aku terpikir apa agaknya ye...dan sampai dirumah aku terus membuka kotak tersebut....kotak air mineral...tapi barangnya belum aku lihat...ape agaknya...apabila semuanya sudah terbuka...aku rasa tidak gembira langsung dengan hadiah tersebut....korang nak tahu tak apa hadiahnya....tengok kat bawah..
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
V






ini lah bendanya....gembira tak?


3 comments:

amir aizat said...

gembira nya,haha mesti cikgu2 lain kena jugak eh?huhu sabor je laa

Semut Senyum said...

tak gembira.. mcm tak ikhlas je... tak patot...tak patot... tapi msti ade dimaklumkan jumlah setiap hadiah tu dari brapa ke brapa rm kan...

BuluhPerindu said...

memang ada tu la pasal...mungkin itu menunjukan keperibadian pemberi kot..ada ala-ala tangkai jering gitu

Related Posts with Thumbnails
4 5 6