Sunday, January 9, 2011

Nak Duit Tak ?

Tak pastilah sama ada anda semua tahu atau tidak, sebenarnya sambil-sambil kita melayari internet dan berblogging ni boleh buat duit.Dari RM0.20 sehingga ratusan hingga ke ribuan ringgit. Ramai yang merasai duit dari internet ni. Saya pun salah seorang dari mereka.

Untuk post kali ini, saya nak cerita sikit beberapa cara anda boleh menjana duit dari internet ni. Yang pertama ialah dengan menyertai rangkain syarikat iklan. Kalau kat tempat kita ni yang top ialah " Nuffnang" tapi sebenarnya ada lagi iaitu "Adverlets". Kebanyakan blog meletakkan iklan Nuffnang. Bagi membuat duit dengan Nuffnang ini syaratnya ialah setiap klik yang dilakukan adalah dengan kerelaan bukan suruhan dari pemilik blog. Ramai blogger yang melawat blog dan memberitahu dah klik iklan, tetapi mereka lupa bahawa mereka baru klik iklan dari blog lain, jejak itu disimpan dikomputer mereka. Klik yang pertama akan dibayar oleh Nuffnang tetapi klik yang kedua dan seterusnya adalah klik yang tidak mendatangkan apa-apa pendapatan kepada blog tersebut. Sedikit tip...sebelum nak klik tu pastikan anda dah clearkan coockies komputer anda.

Kelemahan Nuffnang, membayar apabila klik itu bersih dan kadang iklan tidak ada di blog. kalau ada iklan lain diblog maka status anda tidak Glitterati . Maka kebanyakan blog hanya ada iklan Nuffnang sahaja.
Tetapi ini sebenarnya cara untuk pendapatan internet melalui blog percuma seperti blogger.com. 
Untuk pendapatan kedua ialah dengan  Chrup Chrup, yang ni lebih ok sikit sebab ianya hanya memerlukan anda berkongsi pemberitahuan tersebut dengan rakan anda sahaja. jika rakan anda klik support this camping maka 20 sen akan dibayar kepada anda. kalau 30 orang yang klik kampen anda...20 X 30 dan RM6.00 tapi kalau banyak lagi...banyak la anda dapat. kalau yang belum sertai Chrup Chrup boleh klik kat sini daftar free je..

sambil-sambil tu apa kata korang bagilah sokongan kat kampen saya ni...











1 comment:

kyle said...

dh support, tlg kyle gak k? adekat blog kyle :)

Related Posts with Thumbnails
4 5 6