Thursday, January 27, 2011

Melayu oh Melayu....

Aku juga Melayu...tapi aku sedih dengan sikap bangsa ku yang suka menipu...terutama menipu bangsanya sendiri....Kenapa situasi seperti ini terjadi, jika Melayu yang anjurkan apa-apa program...pasti ada yang akan ditipu...aku bukanlah nak menyatakan bangsa lain lebih baik...tetapi aku nak jelaskan bahawa Melayu ini sudah pasti "ISLAM".

Melayu cukup suka dengan program atau skim cepat kaya...kerja tak pula suka...tapi kalau program seperti ini merekalah juara...Terbaru ramai Melayu yang kena tipu dengan Melayu....mungkin anda juga tahu atau pernah menerima email spam setiap hari...tentang program ROYALTYFX.COM, aku punya email pun hari-hari dispam...tapi aku tak kisah pun sebab aku sudah maklum tentang sikap Melayu ini....

Semalam aku buka email seperti biasa, dan seprti biasa email aku dispam...tetapi kali ini lain pula tajuk email tersebut" Untuk Mangsa Penipuan Kejam Royaltyfx"...maka aku pun bacalah email tu sampai habis, biasanya aku chek dan delete je...aku kongsikan isi email tu kat korang...bacaa sendiri ye..


Isi email :
"Kita semua dah kena tipu !!

Sepertimana yang kita sedia maklumi, baru-baru ini pihak pengurusan royaltyfx kononnya telah mengalami margin call dan kerugian 100% hingga menyebabkan semua ahli kerugian beribu-ribu ringgit !!

Fakta: Alasan penipuan TERBODOH !! Malas nak huraikan..tanya orang forex sendiri

Malahan, kita juga tidak dipulangkan modal langsung dan pemilik syarikat ini menghilangkan diri begitu sahaja tanpa sebarang tanggungjawab!!

Apa yang mengejutkan, Seorang ahli royaltyfx.com yang juga kakitangan
maybank telah memaklumkan baki terakhir akaun syarikat tersebut berjumlah
lebih RM100K++  selepas pengunguman bankrup mereka dan sehingga email ini dihantar,  pemilik royaltyfx ini mengeluarkan RM10K pada setiap hari !! Baki terkini mereka adalah sekitar 70K !!

Kalau anda tidak percaya, anda boleh minta bantuan rakan2 anda yang bekerja di maybank dan lihat
kebenaran ini!!"

itulah isi email tersebut aku tak ubah sedikit pun, tetapi sebenarnya ada lagi isi email tersebut berkaitan admin royaltyfx.com aku tak sertakan atas sebab-sebab perundangan.

Aku tidaklah hebat mana pun dalam forex ni, tetapi kerugian sebegitu memang tak masuk akal, bagi seorang yang profesional dan berpengalaman...dan pada aku semua yang ditunjukkan itu hanyalah tipu semata-mata. Kalau betul admin royaltyfx berani bagi nombor akaun dan pasword...aku nak tengok rekod urusniaga...nak tahu tak berapa rakan-rakan Melayu kita ni rugi dan ditipu....USD174521.82....korang darab je dengan RM3.50 sebab broker instaforex ni beli harga tu kalau keluarkan duit....FUHHHH banyak tu...aku tunjukkan lah kat korang laporan yang dikatakan rugi tu....

Kalau korang tengok memang nampak sangat tipunya...trade yang dahulu dibuat SL dan TP tapi yang last tu tak ada pulak...kalau dah pro takkan boleh buat silap begitu...kalau yang begitu aku rasa dia sengaja buat tu...dan aku rasa akaun yang dia tunjuk tu adalah akaun demo...kena tipu lagi Melayuku...kalau nak buat analisis banyak lagi tentang akaun tu.... apa-apa pun aku turut bersimpati dengan nasib kaum Melayu ku ini...


1 comment:

yott said...

jgn mudah prcya...mana ada cara senang utk kaya..igatan utk diri sndiri jgk..:)

Related Posts with Thumbnails
4 5 6